Languages

czwartek, 19 listopada 2020

Nie złamie trzciny nadłamanej, nie zgasi knotka o wątłym płomyku

Góra św. Grzegorza
Jezus pragnie, abyś doświadczał Jego zwycięstwa w konkretnych dziedzinach twojego życia. Aby to zwycięstwo się w tobie dokonywało, potrzebujesz wiary, ufnej modlitwy. Im bardziej jesteś słaby, tym bardziej możesz liczyć na pomoc Bożą. Miłosierny Bóg nie tylko odpuszcza ci grzechy, ale daje moc do przemiany.

Zmartwychwstały Pan pragnie dać ci miłość w miejsce twojego egoizmu i nienawiści, pokój i poczucie bezpieczeństwa zamiast lęków i napięć, radość zamiast smutku i przygnębienia. Pragnie, byś obfitował w Jego moc i mądrość. I On tego dokona, jeśli będziesz tego pragnąć i o to prosić. Bóg może i pragnie uczynić cię świętym. (...) Oddaj Mu twoje grzechy, zniewolenia, brudy, a On zwycięży. Oczywiście, proces nawrócenia to droga całego życia. Ale bywają też na tej drodze okresy intensywniejszej przemiany. Dlatego trzeba, abyśmy pragnęli wielkich przemian w nas, ufali, że one są możliwe i gorąco o nie prosili.

Najmądrzejszą rzeczą, jaką możemy zrobić, to uznać Jezusa Chrystusa jako Pana swojego życia.(...) On jest delikatny. Nie złamie trzciny nadłamanej, nie zagasi knotka o nikłym płomyku (Iz 42,3). W chrześcijaństwie to nie ja mam się posługiwać Bogiem do realizacji moich planów, ale mam tak oddać się Bogu, aby On mógł posłużyć się mną do realizacji swoich zamierzeń. Dlatego oddanie Jezusowi jako Panu nie budzi lęku, ale staje się źródłem szczęścia.

Panie, Jezu Chryste, przepraszam Cię za wszystkie moje grzechy. Proszę, abyś kierował moim życiem. Uczyń mnie takim, jakiego mnie pragniesz. Proszę Cię, abyś nieustannie napełniał mnie Duchem Świętym. Dziękuję Ci za to, że umarłeś za mnie na krzyżu, aby mnie odkupić. Amen.

Zbigniew Lityński - źródło: https://www.odnowa.org/i/charis/99-biblioteka-formacji/rozwoj-duchowy/1808-milosc-zwycieska.html

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz