Languages

wtorek, 2 czerwca 2020

Przekona świat o grzechu, o sprawiedliwości i o sądzie

Podczas Ostatniej Wieczerzy Jezus wypowiada o Duchu Świętym słowa najdziwniejsze i najtrudniejsze chyba do zrozumienia w całej Biblii:

On zaś, gdy przyjdzie, przekona świat o grzechu, o sprawiedliwości i o sądzie. O grzechu – bo nie wierzą we Mnie; o sprawiedliwości zaś – bo idę do Ojca i już Mnie nie ujrzycie; wreszcie o sądzie – bo władca tego świata został osądzony (J 16,7-11).


Trzy rzeczy o których Duch ma nas przekonać:
Po pierwsze: o grzechu. To Duch Święty przekonuje mnie o moim grzechu – pokazuje mi zło jako zło, pozwala rozpoznać i uznać mój grzech. Dzięki temu otwiera mnie na przebaczenie, na miłosierdzie. Bo póki nie uznam grzechu, nie będę nawet wiedział, że potrzebuję miłosierdzia. To Duch Święty działa z mocą, gdy robię rachunek sumienia. Nie po to, by mnie poniżyć, ale by umożliwić mi przyjęcie zbawienia.
Po drugie: o sprawiedliwości, którą Chrystus wiąże ze swoim odejściem. O co tu chodzi? Grzech jest niesprawiedliwością. I dlatego domaga się sprawiedliwej odpowiedzi. Odpowiedzią Boga na mój grzech nie jest jednak zemsta, odpłata. Jest nią Chrystus idący na mękę – a przez nią do Ojca, do którego otwiera mi drogę powrotu. Duch Święty przekonuje mnie, że mój grzech ma Odkupiciela; że ja Go mam; że Bóg nie zostawił mnie samego z moim grzechem. I że na tym polega Jego sprawiedliwość – że On nie może inaczej!
Po trzecie: o sądzie, który polega na osądzeniu, czyli pokonaniu „władcy tego świata” – to jest diabła. Zło już zostało pokonane. Być może jeszcze go doświadczam, jeszcze nieraz mnie zrani. Ale ostatecznie jest już pokonane. Duch Święty zapewnia, że ostatnie słowo nie będzie należało do zła, śmierci i szatana. Także w mojej osobistej historii.
ks. Michał Lubowicki

źródło: https://pl.aleteia.org/2020/05/31/udziele-wam-mego-ducha-po-to-byscie-ozyli-po-co-on-przychodzi-6-zadan-ducha-swietego/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz